Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) mayıs ayı verilerine göre, yılın ilk 5 ayında Çin menşeili elektrikli otomobil üreticileri en çok satış yapan markalar arasına girdi. İlk çeyrekte, Çinli otomobil devi Chery’nin Tiggo 8 Pro modeli, en çok satanlar listesinde zirveye yerleşti. Fakat Çinli otomobil devlerinin bu yükselişi 8 Temmuz ve sonrasında tersine dönebilir.
Bunun için Türkiye’deki fabrika yatırımlarını hızlandırabilirler.
ARTIŞTA HAKAN FİDAN’IN ÇİN GEZİSİ FAKTÖRÜ
Vergi artışının Dışişleri Bakanı Hakan Fidan’ın Çin gezisinden sonra açıklanmasına dikkat çeken sektörden bir yönetici, bu vergi de satış hızını beklendiği kadar azaltmazsa elektrikli otomobillere uygulanan yedi bölgede 20 servisin distribütöre ait olma zorunluluğunu içeren yönetmeliğin benzinli ve hibrit araçlara da uygulanabileceğini belirtti.
CHERY’DEN AÇIKLAMA GELDİ
Vergi artışından etkilenecek markaların başında gelen Chery’nin Türkiye Başkanı Si Fenghuo, şunları söyledi:
“Hükümetin vergi düzenlemesi kararına saygı duyuyoruz. Mevcut durumu göz önüne aldığımızda; bir taraftan yapılan değişikliklere uyum sağlamak için çalışırken diğer taraftan da ilgili bakanlıklarla beraber Türkiye’de fabrika inşasının ve Türkiye’de üretimin fizibilite analizine yoğun bir şekilde çalışıyoruz. En kısa sürede Türkiye’de üretim gerçekleştirebilmek için çaba içerisindeyiz.”
MG’nin Türkiye distribütörü Doğan Trend Otomotiv’in CEO’su Kağan Dağtekin ise MG’nin Avrupa’daki ilk üretim tesisisin Türkiye’de kurulması için çaba sarf ettiklerini söylerken “Ülkeler ekonomi ve ticaret yönetimleri de doğal olarak kendisini koruyacak tedbirleri değerlendiriyor. Bu yeni uygulama bizim beklentimizden daha önce ve sert yönde gerçekleşti” açıklamasını yaptı.
8 TEMMUZ SONRASI O MODELLER NE KADAR OLACAK?
Vergi sonrası ise fiyatı 1 milyon 328 bin TL olan Chery Omoda 5 Comfort’ın fiyatı yaklaşık 1 milyon 860 bin TL’ye, MG HS Comfort 1.5T-GDI’ın 1 milyon 629 bin TL olan fiyatıysa yaklaşık 2 milyon 280 bin TL’ye yükselebilir.